понеділок, 6 квітня 2015 р.

“ Математичний Клуб Веселих і Кмітливих у 5-х класах.”

                       
 Математичний  Клуб  Веселих і Кмітливих у 5-х класах.
Мета: Сприяти формуванню творчого стилю розумової діяльності шляхом поєднання колективної                                         пошукової  діяльності та розвитку самостійності та активності учнів.
Розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях з ігровими моментами , з елементами змагання; розвивати цікавість до математики;
Навчати грамотно висловлювати власні думки, відстоювати свою точку зору.
Виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.
Обладнання: емблеми команд, плакати із висловленнями вчених про математику, картки – завдання.
                                                                        Хід гри.
Ведучий. Добрий день, дорогі друзі!
                  Добрий день, шановні вболівальники! Ми раді вітати вас у нашому клубі веселих і кмітливих математиків . Скорочено цей конкурс називатимемо КВКМ.
Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних, веселих і винахідливих математиків двох команд,  учнів 5-А і 5-Б класів.
Багато залежить і від вас, шановні вболівальники, від того, наскільки активно ви будете брати участь у конкурсах. Своє задоволення або незадоволення діями команд і журі ви можете виражати оплесками і плакатами.
Але в нашому змаганні не можна:
1)      вигукувати з місця, тупотіти і свистіти;
2)      категорично забороняється підказувати.
А щоб змагання було чесним
Ми вибрали журі почесне.
Погляньмо разом з вами, друзі
Хто буде в цім почеснім крузі.
(Ведучий знайомить присутніх з членами журі).
Привітаємо журі дружними оплесками.
 Але журі не лише слідкуватиме за грою команд,але і за поведінкою вболівальників.
Хто уважний,чемний буде,
Бал команді той здобуде.
А хто буде пустувати,
Думать іншим заважати –
Бал команді буде знятий.
Зрозуміли? Ну тоді запрошуємо команди 5-А і 5-Б на сцену. Привітаємо їх.
 Ведуча. (звертається до учасників конкурсу)
Дорогі учасники,звертаюся до вас зі словами натхнення і хочу нагадати вислів великого педагога Костянтина Ушинського : « Розум – це добре організовані знання». То ж нехай підказкою будуть ваш розум,спритність і нехай вас не підводить інтуїція. Будьте впевнені у своїх силах.
Увага! Гра розпочинається.
І конкурс  «Презентація команд».
Кожна команда презентує назву команди та девіз.
ІІ конкурс « Привітання команд ».
Ведучий. «Математика – це поезія думки» - сказав Микола Іванович  Лобачевський. Тож другий наш конкурс поетичний,а називається він  « Привітання команд ».
(Учасники у віршованій формі підготували вітання  команді-суперниці).
Слово має команда 5-А класу.
Ведуча. ( після виступу  команди 5-А класу.) Ось такі вони учні  5-Акласу. Побажаємо їм успіху.
Слово надається команді 5-Б класу.
Ведучий. ( після виступу  команди 5-Б класу.) Що ж друзі,побажаємо команді 5-Б класу йти цілеспрямовано до здійснення своєї мети.
ІІІ конкурс « Розумова розминка ».
Ведуча. Математика – це не тільки поезія думки,але вона ще й гімнастика розуму. Отже наступний конкурс « Розумова розминка ».
Кожна команда має відповісти на 5 запитань,відповідати потрібно швидко, час для роздуму на кожне запитання 30 секунд. Скільки правильних відповідей дасть команда,стільки одержує балів.
Першою в гру вступає команда 5-Б класу і 5-А по черзі.
                                     Запитання команді 5 – Б класу
          1.  Назвіть п’ять днів підряд не називаючи ні чисел місяця, ні днів тижня.
(Позавчора, вчора, сьогодні, завтра,  післязавтра).
2.Який рік 20 століття не зміниться, якщо його поставити , з ніг на голову?
(1961).
3.Росло дві верби, на кожній вербі по 2 гілки. На кожній гілці по 3 груші. Скільки всього груш?
(Ні скільки, бо на вербі груші не ростуть).
4.В місто йшов один чоловік, назустріч йому 4 жінки, які несли по кошику, а в кожному кошику  кішки, які мали по 4 кошенят. Скільки людей йшло в місто?
(1      людина).
5.Виключити зайве слово: коло, число, об’єм, стіна.
(Стіна).
6.Груша важча за яблуко, а яблуко важче за персик. Що важче – груша чи персик?
(Груша).
7.Де на земній кулі протягом року день дорівнює ночі?
(На екваторі).
Ведучий. Запитання команді 5 – А класу.
1.       По дорозі два хлопчики йшли. І по дві гривні знайшли. За ними четверо йдуть. Скільки вони знайдуть?
(Нічого).
2.       Ти, та я, та ми з тобою. Чи багато нас?
(Двоє).
3.       На яке дерево сідає ворона під час зливи?
(На мокре).
4.       Який місяць 2015 року має 29 число?
(Усі, крім лютого, бо цей рік звичайний, а не високосний).  
5.       Виключи зайве слово:
хвилина, літр, секунда, доба; (літр).
6.       Ручка дорожче за зошит, а олівець дешевший за ручку. Що дорожче – олівець чи зошит?
(однаково коштують).
7.       На руках у людини 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?
(  50  ).
     IV  конкурс  «Кращий капітан».
Лунає мелодія пісні «Капитан, капитан, улыбнитесь!»
Ведуча. Кораблі по морю ходять,
                  Їх мудрі капітани водять.
                  Щоб і надалі наша гра
                  Для команди вдалою була,
                  Важливі зосередженість,впевненість,
                   У рішучість, капітане, твоя.

Капітани запрошуються до участі в конкурсі.
Кожен капітан одержує листок з умовами задач.
Ведучий в голос читає умову всім, хто сидить в залі. Це дає змогу глядачам самим розв’язати задачі конкурсу, що роблять всі з задоволенням.

                                Завдання капітану 5-А класу.
1). Скласти саме більше дванадцяти цифрове число і прочитати його.
(999 999 9999 99).
2). Дано числа від 1 до 9. Розташуйте їх в кругах так, щоб сума трьох чисел впродовж кожної лінії дорівнювала 15. Яке число потрібно поставити в середині?
Розв’язок. Так як сума всіх одноцифрових чисел 45, а сума, яка стоїть впродовж всіх чотирьох ліній 60, то 15,4 = 60. То в середині повинно стояти число 5(різниця 60 – 45) ділим  на 3. Тепер легко розв’язуємо задачу, використовуючи представлення  числа 10(15 – 5)=10 в вигляді суми двох натуральних чисел.

10 = 1+9 = 2+8 = 3+7 = 4+6.
                                        Завдання капітану 5-Б класу.
1). Скласти будь - яке число, яке має одну цифру в класі мільярдів і прочитати його.
(500 000 000 000).
2). Розставте числа від  1 до 9 в кругах на рисунку так, щоб сума чисел по довжині кожної сторони трикутника дорівнювала 20.
Розв’язок. Сума всіх чисел, які повинні стояти на довжині кожної сторони трикутника повинна дорівнювати 60, тобто 20*3 сума всіх даних чисел від 1 до 9 дорівнює 45.
За рахунок чисел, які стоять в кругах  А,В,С ми можемо побачити, що це буде число 15.

15 = 1+5+9 = 2+5+8 = 3+5+7 = 4+5+6.      
V конкурс « Конкурс частівок від вболівальників»
Ведучий. Поки журі підбиває підсумки,запрошуємо  по одному з вболівальників від кожної          команди ,які повинні проспівати «математичні частівки»

                            Частівки для вболівальника від 5-А класу.
       Ми веселі дві подружки із баяном братиком
       Заспіваємо частівки вам про математику.
Та невже ми заспіваємо вам про математику?
Та невже ми заспіваємо вам про математику?

Знають Ігор,Коля й Вася: залік наближається,
А в них з математики у класі двійки прибавляються.
Та невже ото насправді двійки прибавляються?  
Та невже ото насправді двійки прибавляються?

Отака у всіх нас доля,іспити – страждання;
Вже не спишете у школі з математики завдання.
Та невже не зможемо  ми справді списувати завдання?
 Та невже не зможемо ми справді списувати завдання? 

        Частівки для вболівальника від 5-Б класу.
    Розв’язав Петрусь задачу,тільки мінуса не бачив,
    От і сталось,що лимон важить майже вісім тон.
    Та невже ото лимон важить справді вісім тон?
    Та невже ото лимон важить справді вісім тон?
   На контрольній  ловив гав, нижчий рівень упіймав,
   Підглядав в усі книжки, переплутав сторінки.
   Та невже ото таке переплутав сторінки?
   Та невже ото таке переплутав сторінки?
   Хто задач не полюбляє,тим така і дяка –
   Весь рік двійки заробляє й вийде лобуряка.
   Та невже ото подяка – вийде   в лобуряки?
   Та невже ото подяка – вийде   в лобуряки?
VI конкурс  «Математична естафета»
Шикуються один за одним по 3 учні від кожної команди.
По знаку ведучого одночасно починають розв’язувати завдання за порядком( на кожного члена команди одне завдання).
Завдання записані на великих аркушах,де учні і записують розв’язки.
Кожен із учасників розв’язує завдання,передає в журі і біжить на своє місце. Після цього вибігає слідуючи учасник команди і т.д.
Замість естафетної палички передається ручка.
Завдання для 5-А класу.
1.Запишіть число 100 п’ятьма п’ятірками.(5+5+5+5)*5=100
2.Розв’яжіть рівняння:
2(х – 5) =10
( х-5=10:2    х-5=5   х=10 )
3.Обчисліть зручним способом:
189+244+111+156=   (189+11)+244+156)=700
Завдання для 5-Б класу.
1.Запишіть число 44 шістьма одиницями.  (1+1+1+1)*11=44
2.Розв’яжіть рівняння:
4(х-10)=20  
(х-10=20:4    х-10=5   х=5+10=15)
3.Обчисліть зручним способом:
129+341+871+659=   (129=871)+341+659)=2000

VIІ конкурс  Гра «Математичне лото»

Потрібно взяти два однакових листки паперу і розкреслити їх на рівні прямокутники. На одному листку (  його будемо називати основною карткою) в кожному прямокутнику записуються вправи,на другому відповіді до них. Відповіді потрібно розташувати в тих строчках, що відповідні вправи основної карти,але в зворотному порядку,як показано на малюнку,де прямокутники для запису вправ на одній картці і для відповіді на другій мають один і той самий номер.    


               На оберненій стороні листка з відповідями потрібно виконати такий самий малюнок,як і на              листку із завданнями . Потім  лист з малюнком (там де відповіді) розрізається на прямокутники,фрагменти малюнка перемішуються і математичне лото готове.
Для гри кожна команда одержує основну картку з прикладами і маленькі картки – прямокутники з відповідями.
Завдання: виконати дії вказані на основній картці і закрити на ній прямокутником з відповіддю кожну вправу. Прямокутники потрібно накласти відповіддю вниз на даний приклад. Тоді буде видно відповідний фрагмент малюнка на його оберненій стороні. Якщо учні виконають правильно всі завдання,то на основній  картці  одержиться  цілий малюнок,який є з оберненої сторони основної картки.
Та команда,яка швидше складе малюнок,та й перемагає. Можна зробити так,щоб у кожної команди був свій малюнок.
Ведуча. Поки журі підводить підсумки проводимо
VIII конкурс для вболівальників «Назвати прислів’я, в яких використовуються числа»
1.Один за всіх і всі за одного.
2.Сім раз відмір,а раз відріж.
3.За одного битого двох небитих дають.
4.П’ять господинь,а їсти нічого.
5.Бог трійцю любить.
6.Ледачий двічі робить.
7.На одного багатого сто бідаків.
8.Семеро одного не ждуть.
9.Скривився,мов дев’ять п’ятниць.
10.Сім п’ятниць на тиждень.
IX Конкурс  Гра «Хто швидше»
У грі беруть участь обидві команди по 5 осіб. На груди гравців обох команд приколюють цифри 1,2,3,4,5.
Ведучий голосно називає  п’ятицифрове число , а гравці повинні стати в такому порядку,щоб утворилось це число. Виграє та команда,яка швидше й більше дасть правильних відповідей.
1.Двадцять п’ять тисяч чотириста тринадцять            25413
2.П’ятьдесят чотири тисячі двісті тридцять один        54231
3.Сорок п’ять тисяч триста двадцять один                    45321
4.Дванадцять тисяч п’ятсот сорок три.                           12543
5.П’ятьдесят одна тисяча триста двадцять чотири       51324
Х конкурс  «Відгадай прислів’я».
Ведуча. Кожній команді дається завдання в якому зашифроване прислів’я.
                                      Завдання для 5-А класу.

Відповідь: Взявся за гуж – не кажи,що не дуж.
Ведучий. А поки команди розшифровують прислів’я ,нехай вболівальники відгадають,що знаходиться в скринці.
Підказка ведучого: За допомогою цього приладу можна додавати,віднімати,множити і ділити числа,виконувати різні обчислення. Цей прилад є приладом починань обчислень всієї шкільної математики.
Відповідь: калькулятор.
Ведуча. Найдавніша на планеті,
Між наук цариця, -
Математика ти наша
Вірна помічниця.
Чи будинок зводиш, друже,
Чи пливеш морями –
Скрізь вона тобі послужить,
Всюди вона з нами.
Ведучий. Шановні учасники змагань! Ви гарно впорались  із завданнями, подолали всі випробовування. Тепер журі визначить,яка ж команда стала переможницею та назве найактивніших учасників  КВК.
То ж надаємо слово журі.
Підбиття підсумків. Нагородження переможців.



Немає коментарів:

Дописати коментар