Методичні наробки



 Комунальний заклад " Широківська школа №1 загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів" Широківської селищної ради

            


                  Конспект
             уроку   з    геометрії
                   у    8     класі     
                  по   темі: Види паралелограмів та їх властивості




Підготувала і провела Данильченко Тетяна Вікторівна




Мета: Систематизувати й узагальнити знання учнів з теми:”Паралелограм та його властивості
Закріпити навички розвязування задач з даної теми.
Формувати наочне уявлення про поняття, що
вивчаються.
Формувати в учнів здатність самостійно аналізувати
 ситуацію, вміння раціонально використовувати час.
Розвивати логічне мислення, геометричну уяву, творчі здібності учнів, інтерес до геометрії.
Виховувати розуміння значимості геометрії як науки серед інших наук, вчити спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення, цінувати думку інших.

Тип уроку:узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.
Обладнання:таблиця Паралелограм та його види,дидактичні матеріали з умовами задач, завдання для індивідуальної роботи.

                                  Хід уроку.
1)Організаційний момент.
Повідомляю учням тему і мету уроку, епіграф та девіз.
 Епіграф:”Серед рівних розумом - за однакових умов – переважає той, хто знає геометрію”.
                                                                       (Б.Паскаль)
Девіз уроку:”Якщо не висловлено різних думок, немає з чого вибирати краще
Вчитель:Сьогодні ми на уроці узагальнимо та систематизуємо знання з теми “Паралелограм та його види”,використаємо здобуті навички та вміння в розв’язування задач будь-якої складності.
Під час уроку хотілося б побачити вашу самостійність, вміння використовувати теоретичний матеріал під час розв’язування задач, вміння “Слухати” відповіді ваших товаришів.
2)Актуалізація опорних знань.
Систематизація та узагальнення теоретичного матеріалу, методом Мікрофон”.
Учні відповідають по черзі, передаючи мікрофон. Відповідати має право лише той,у кого знаходиться мікрофон. Учні повинні говорити швидко, відповідаючи на запитання  або висловлюючи  свою думку.
                               Запитання до учнів
1.Яку тему ми зараз вивчаємо?(Чотирикутники)
2.Яка фігура називається чотирикутником?(На дошці намальовано чотирикутники)
3.За рисунком назвати чотирикутник, його вершини і сторони.
4.Які сторони чотирикутника називають сусідніми?
Вказати на рисунку.
5.Які сторони чотирикутника називають протилежними?
6.Які вершини чотирикутника називаються протилежними та вказати на рисунку.
7.Які вершини називаються сусідніми? Назвати їх.
8.Що називається діагоналлю чотирикутника?
9.Скільки діагоналей має чотирикутник?
10.Назвати діагоналі даного чотирикутника.
11.Що роблять діагоналі чотирикутника?
12.Як називається точка О на рисунку?
13.З якими видами чотирикутників ви познайомились на попередніх уроках?

А зараз послухайте вірш про чотирикутник, який підготувала учениця вашого класу.
До ромба в гості завітав Квадрат,
А згодом приєднався й Прямокутник.
Засперечались, хто з них старший брат,
Хто досконалий є чотирикутник.
Усі кути однакові - прямі
Став прямокутник першим говорити,-
Діагоналі рівні в довжині,
Чи може ромб себе цим похвалити?
Ромб відповів:”Кути прямі, а далі?
Розставимо крапки над і гуртом.
Є бісектрисами кутів мої діагоналі,
Що перетнулись під прямим кутом.
Таку властивість має ще й квадрат,
Тож стоїмо на вищім  пядесталі.
Ти, прямокутнику, для нас молодший брат –
Нехай не чваняться  твої діагоналі!
І сторони в нас рівні Знявся гам,
Немов змагались:хто перекричить?
А ось заглянув паралелограм
Відразу ж всі змовкли в одну мить.
Як вам не сором! – став усіх ганьбити ,-
Між вами сварки мало не щодня.
А ми усі повинні мирно жити.
Ви – мої види, ми –одна сімя.

Вчитель: Отже, множини фігур, властивості яких ми вивчили зобразити у вигляді такої схеми.
(Вивішуємо схему на дошці)

         Чотирикутник

                 Паралелограм
                 Прямокутник
                Ромб

                                           Квадрат


Відпрацювання навичок.
Учнів обєднаємо в групи по 4-5 осіб.
1 група - Паралелограм
2 група - Прямокутник
3 група - Ромб
4 група - Квадрат
Розказуємо правила роботи та обов’язки членів групи.
Інструкцію розкладаю на кожну групу.
За 2 хв треба обговорити і записати на аркуші означення чотирикутника даної групи.
Запитання до першої групи.
Назвіть усі властивості , які має паралелограм.
1.Протилежні сторони паралельні
2. Протилежні сторони рівні.
3.Протилежні кути рівні.
4.Діагоналі перетинаються і в точці перетину діляться пополам.
5.Сума кутів, прилеглих до однієї сторони,дор 1800
Запитання до другої групи:
Назвіть додаткові властивості прямокутника, тобто його особисті.
1.Усі кути прямі (за означенням)
2.Діагоналі рівні  
Запитання до третьої групи:
Назвіть додаткові властивості ромба, притаманні лише йому.
1.Усі сторони рівні (за означенням)
2.Діагоналіі перетинаються під прямим кутом і є бісектрисами його кутів.
Запитання до четвертої групи:
Назвіть додаткові властивості квадрата.
(Усі властивості паралелограма + прямокутника + ромба)
Вчитель:Отже, про квадрат можна сказати, що він довершений, а ще в старших класах ми його будемо називати правильним чотирикутником.
Використання набутих знань і навичок під час розв’язування задач.

Кожна група одержує завдання,в якому потрібно розв’язати дві задачі,після чого один з учнів групи буде відновлювати розвязання на дошці.
Задачі першій групі.
1.Обчисліть кути паралелограма прилеглі до однієї сторони відносяться як  2:3.
                                                                   
                                                           Розвязування.                                                                    2x = 2*36° = 72°                                                                    
                                                                                                  2x + 3x = 180°
                                                                                                  5x = 180°
                                                                                                   X= 36°
                                                                                                  3x = 36*3 = 108°
2.Периметр паралелограма дорівнює 122 см. Одна з його сторін більша за другу на 25 см.Знайти сторони паралелограма.
Розв. X одна сторона паралелограма,x + 25 – друга сторона
x + x + 25 = 61                     x + 25 = 18 + 25 = 43,
2x = 61-25                            Відп:18,43 см.
2x = 36
X = 18
Задачі другій групі.
1.Периметр прямокутника дорівнює 96 см.
Знайти його сторони, якщо вони відносяться як 1:3.
Розв’язування:
X-одна сторона прямокутника,
3x-друга сторона
X + 3x = 48                         3*x = 3*24 = 72
  4x = 48
   X = 24                                  Відповідь: 24, 72 см.

2.Менша сторона прямокутника дорівнює 4 см і утворює з діагоналлю кут 60°.Знайти діагоналі прямокутника.
 
Розв’язування.
AC = 2AB = 2*4 = 8 см.
Так як, трикутник ABC – прямокутний, AC - гіпотенуза, AB – катет, який лежить проти кута 30°.
Задачі третій групі.
1.Знайти кути ромба, в якому одна діагональ дорівнює стороні.
 

Розвязування .
Так як AB = AD = BD,то трикутник ABD- рівносторонній, тобто по 60°.
Кут A = ABD = BDA = 60°.
Тоді кут  B = D = 60*2 = 120°.    Відповідь : 60°,120°.
2.В шкільній майстерні потрібно виготувати із обрізків фанери етикетки в вигляді ромба із діагоналями 140 мм і 100 мм. Як це зробити?
Розвязування.
При розмітці застосувати геометричну побудову ромба за двома діагоналями, знаючи, що вони перпендикулярні.
Задачі четвертій групі.
1.Сторона квадратної шайби дорівнює 60 мм. Якої довжини повинен бути сталевий лист, щоб із нього можна було зробити 50 шайб. Ширина листа
 300 мм.
                                                                           Розвязування.
На ширині листа помістяться 300 : 60 = 5 шайб. Нам треба буде 50 : 5 = 10 рядів. Довжина листа повинна бути 60*10 = 600мм.
Відповідь:600мм.
2.Доведіть,що ромб, у якого один кут прямий, є квадратом.
Розвязування.
Так як ромб є паралелограмом, то в нього протилежні кути рівні. Отже, два кути будуть по 90  і два інші теж . А так як у ромба сторони рівні , то даний ромб буде являтись квадратом.

Закріплення знань та застосування їх на практиці.
 Задачі практичного змісту.
Кожній групі роздається чотири чотирикутника(паралелограм, прямокутник, ромб і квадрат)  вирізані з паперу .
Завдання. Користуючись вивченими властивостями, визначити центр чотирикутника.
Далі розкладаю чотири картки із задачами практичного змісту на стіл, виходять представники від кожної групи і вибирають собі задачу.
Задачі.
1.Паркетчик,перевіряючи,чи має випиляний чотирикутник має форму квадрата, переконується, що діагоналі рівні і перетинаються під прямим кутом. Чи достатня така перевірка?
Відповідь: не достатня, так як різні відрізки можуть перетинатися під прямим кутом  не обовязково  в середині кожного з них.
2.Швея хоче перевірити, що кусок тканини в формі чотирикутника має форму квадрата.
Для цього тканину двічі перетинають по одній, а потім по другій діагоналі. Утворені трикутники обидва рази точно суміщаються. Чи доводить ця перевірка те, що кусок тканини дійсно має форму квадрата?
Відповідь: Так як утворені трикутники обидва рази співпали, то діагоналі даного чотирикутника перетинаються і точкою перетину діляться пополам. Отже - даний чотирикутник – паралелограм.
Його сторони рівні між собою, значить він ромб. Але про діагоналі чотирикутника за результатами даної перевірки нічого сказати не можна. Тому, чи являється даний чотирикутник квадратом нічого сказати не можна.
3.Шкільна майстерня одержала замовлення на виготовлення партії пластин прямокутної форми. Паралельність протилежних сторін пластин технологія виготовлення гарантує. Як перевірити, маючи тільки лінійку, чи буде пластина мати форму прямокутника ?
Відповідь: перевірити, чи рівні діагоналі.
4.Доведіть, що поштовий конверт (стандартний) склеюється із паперу, який має форму ромба. (Припуски на (шви) склеювання не враховувати).
                                                             Перевірка набутих знань.
Вчитель: А зараз проведемо гру Хрестики – нулики”.
 (Кожному учню роздаю спеціальну таблицю для гри). У першому стовпчику вказані номери запитань, а в першому рядку – назви чотирикутників.
Якщо наведена властивість стосується однієї з фігур, ви повинні поставити хрестик у відповідну клітинку, якщо не стосується, то нулик.
   Якщо ж властивість стосується одразу декількох фігур, то необхідно поставити декілька хрестиків у відповідні клітинки.
Будьте уважні !
1.Діагоналі цього чотирикутника перетинаються і точкою перетину діляться пополам(Паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат).
2.Всі сторони цього паралелограма рівні(Ромб, квадрат).
3.Діагоналі цього ромба рівні(квадрат).
4.Діагоналі цього паралелограма рівні і перпендикулярні(квадрат).
5.Всі кути цього паралелограма рівні(Прямокутник, квадрат).
6.Дві сусідні сторони паралелограма рівні між собою і утворюють прямий кут(Квадрат).
7.Діагоналі цього паралелограма перпендикулярні і є бісектрисами його кутів(Ромб, квадрат).
8.Сума сусідніх кутів цього чотирикутника завжди дорівнює 180°(Паралелограм, ромб, прямокутник, квадрат).
9.Центр цього паралелограма рівновіддалений від його вершин(Прямокутник, квадрат).
10.Діагоналі цього паралелограма ділять його на чотири рівні трикутники(Ромб, квадрат).
В таблиці повинні бути такі відповіді:
Паралелограм
Ромб
Прямокутник
Квадрат
1
X
X
X
X
2
0
X
0
X
3
0
0
0
X
4
0
0
0
X
5
0
0
X
X
6
0
0
0
X
7
0
X
0
X
8
X
X
X
X
9
0
0
X
X
10
0
X
0
X

Учні здають таблиці вчителю для перевірки.
Вчитель:Перед уроком, за тиждень кожному з вас було завдання, підшукати в додатковій літературі щось цікаве про паралелограми та його види.
То ж послухаємо учнів, які підготували нові повідомлення.
Підсумок уроку.                                            
Девіз:”Кажи не чого вчився, а чого пізнав.
Вчитель:1.Що цікавого дізналися ви сьогодні на уроці?
2.Чи сподобався вам урок?
3.Що сподобалось найбільше?
Виставлення оцінок.
Спікер кожної групи оцінює роботу товаришів.
Бали за всі види робіт додаються і виставляється оцінка учням за урок.
Домашнє завдання.
1 групі (паралелограми) повт. всі властивості паралелограма;
2 групі (прямокутники)  повт. всі властивості  прямокутника;
3 групі (ромби)  повт. всі властивості  ромба;
4 групі (квадрати)  повт. всі властивості квадрата.























 Комунальний заклад " Широківська школа №1 загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів" Широківської селищної ради



Конспект уроку з математики
у 6-А класі по темі: " Ознаки подільності натуральних чисел. Прості та складені числа."



Провела:  вчитель математики
Данильченко Тетяна Вікторівна


        2019   -   2020  навч.рік


Тема:      Ознаки подільності натуральних чисел.
        Прості і складені числа.
Мета: Удосконалити вміння розв’язувати задачі,які передбачають застосування понять дільника числа і кратного числу; ознак подільності натуральних чисел.
Сформувати поняття простих і складених чисел,формувати вміння визначати прості і складені числа.
Розвивати логічне мислення учнів,уміння аналізувати,порівнювати,встановлювати зв’язки між об’єктами,діями.
Розширювати і поглиблювати кругозір учнів.
Виховувати прагнення здобувати нові знання,самостійність,спостережливість,інтерес до вивчення математики.
Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.
Наочність і обладнання: роздатковий матеріал,підручник,картки з числами,таблиця простих чисел.
Девіз уроку:  «Чого б ти не вчився,ти вчишся для себе.»
               Хід уроку.
І. Організаційний етап.
Перевіряю готовність учнів до уроку,налаштовую їх на роботу.
« Діти,я хочу,щоб ви налаштувались на роботу.
      Сьогодні ви повинні
      Не просто слухати,а чути,
      Не просто дивитися,а бачити,
      Не просто відповідати, а міркувати
      Дружно і плідно працювати.»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1)    Перевірка домашнього завдання.
Правильність виконання домашнього завдання учні перевіряютьодин в одного  за заздалегідь записаними вчителем відповідями на дошці
2)     Теоретична розминка : «Закінчити речення».
1.Множина чисел,які використовують під час лічби називаються…( натуральними числами)
2.Найменше натуральне число…( 1 )
3.Найбільшого натурального числа…( не існує)
4.Дільником натурального числа а називають натуральне число, на… ( яке а ділиться без остачі)
5.Дільниками будь-якого числа завжди є… ( 1 і саме це число ).
6.Кратним натуральному числу а називають натуральне число,яке… (ділиться на а).
7.Найменшим з кратних натурального числа є … ( саме це число).
8.Натуральне число є парним, якщо його запис закінчується… ( парною цифрою або нулем).
9. Натуральне число ділиться націло на 5, якщо його запис закінчується…( нулем або п’ятіркою).
10. Натуральне число ділиться націло на 9 ,якщо його запис закінчується… ( нулем ).
11. Натуральне число ділиться націло на 3,якщо… ( сума його цифр ділиться на 3).
12. Натуральне число ділиться націло на 9,якщо… ( сума його цифр ділиться на 9).
13.Число,яке ділиться на 9 завжди ділиться… ( на 3 ).
14. Число,яке ділиться на 3 не завжди ділиться… ( на 9 ).
ІІІ. Формування вмінь.
«Таємничий конверт».
До дошки викликаються 3 учні,які виконують завдання «Вищий пілотаж» ,що знаходяться в конвертах з завданнями з ЗНО минулих років.
  1. Учитель роздав учням певного класу 72 зошити. Кожен учень отримав однакову кількість зошитів. Якому з наведених чисел може дорівнювати кількість учнів у цьому класі?
А
Б
В
Г
Д
14
11
10
9
7

  1. У буфеті друзі купили кілька однакових тістечок вартістю 10 грн кожне і 5 однакових булочок вартістю х грн кожна. Яке з чисел може виражати загальну вартість покупки (у грн), якщо  х – ціле число?
А
Б
В
Г
Д
31
32
33
34
35
    
Усні вправи.
Виконання вправ на знаходження відповідностей.



У казковій країні Натуральних чисел побудували свої хатинки числа – дільники. Туристи зустрілись з маленькими дітьми числами: 1576,715,6471,970,657,4482,3412,4325,35691,2520,1881,2739, 34,125,5523,156230,3843,5352.
Діти дуже схвильовані,тому,що не можуть знайти свої хатинки. Допоможіть дітям – числам.
Заведіть їх у свої хатинки.
Як ви вже здогадались: ці діти це кратні числа .
Тож встановіть відповідність між числами та їх дільниками.
1-й будиночок – числа,які діляться на 2.
2-й будиночок – числа,які діляться на 5.
3-й будиночок – числа,які діляться на 3.
4-й будиночок – числа,які діляться на 2,5,10.
 5-й будиночок – числа,які діляться на 3,9.
6-й будиночок – числа,які діляться на 3,2.
Учитель. Молодці,ви гарно справились із цим завданням.
Тож давайте з вами повторимо ознаки подільності,а в цьому нам допоможуть учні нашого класу.
( Декілька учнів читають вірш)
Учень1. Інколи таке буває:
       У домашнім завданні
       Над числом сидиш,гадаєш,
       Чи поділиться чи, ні.
Учень2 . Та подільності ознаки
        Розкривають нам секрет:
        У деяких випадках можна
        Все це знати наперед.
Учень3.          Тож коли в числі п’ятірка,
            А чи нуль наприкінці,
            То на п’ять число це точно
            Можеш, друже,поділить.
Учень1.  Якщо ж буде інша цифра,
        То тоді і не гадай:
         Це число на п’ять ніколи
         Не поділиться, і край.
Учень2.   На два хочеш поділити?
          Треба,щоб наприкінці було
          Два,чотири,шість чи вісім,
           А хоч нуль – й діли число.
Учень3.    Як на десять поділити
           Припече тобі украй.
           То ти довго не барися –
           У кінець знов заглядай.
Учень1. Коли нуль там замаячить,
        То вважай,що повезло –
       Без остачі те на десять
       Враз поділиться число.
Учень2.  Ти ділить на дев’ять хочеш?
   Та в кінець ти не дивись,
    Тут нічого не підкаже
    Крайня цифра,як колись.
Учень3. Тут підхід потрібен інший –
       Суму цифр треба знайти:
       Як поділиться на дев’ять,
       То й число поділиш ти.
 Учень1. Як на три ділить – теж треба
        Цифри всі в числі додати:
          
         Сума ділиться на трійку –
         Частку можна відшукати.
Учень4.  Є ознаки й інші друже,
        Якщо їх ти хочеш знати,
         Треба книжку додаткову
         Неодмінно прочитати.


Отже,надаємо слово учням,які вам розкажуть про ознаки подільності на 13 ;7; 4 і 25.
ІVФормулювання мети і завдань уроку.
v. Засвоєння нових знань.
Пропоную учням записати в два стовпчики такі числа:
Число     Дільники                     Число      Дільники
2           1;2                         4            1;2;4
3            1; 3                        6            1;2;3;6
5            1;5                        8            1;2;4;8
7            1;7                        9             1;3;9
11           1;11                       10            1;2;5;10
13           1;13                       12            1;2;3;4;6;12.
Вчитель: Яку відмінність ви бачите між числами,записаними в першому і в другому стовпчиках таблиці?
Так,відмінність полягає у кількості дільників.
Отже,числа, які мають лише два дільники ( одиницю і саме це число) називаються простими
а числа,які мають більш ніж два дільники називаються складеними.
То ж тема нашого уроку : «Прості і складені числа»
Давайте з вами проведемо таку практичну роботу. Складемо таблицю простих чисел.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
 На картках ,які є у вас на партах у таблиці записані числа від 1 до 100.  
 Завдання1. Викресліть із таблиці число 1,тому,що воно не є ні простим, ні складеним.
 Завдання2.Число  2 – це просте число.
 Завдання3. Викресліть усі числа з таблиці, кратні 2.
 Завдання4.Найближче не викреслене число 3 – це наступне просте число.
 Завдання5.Викресліть усі числа з таблиці, кратні 3,при цьому виявиться, що деякі числа вже були викреслені раніше,як,наприклад,6,12,18,тощо.
Завдання6.Наступне найменше не викреслене число – це 5,воно є простим. Беремо число 5, а решту чисел,кратних 5,викреслюємо.
Завдання7.Повторюємо цю процедуру декілька разів,доки не залишаться не викресленими лише прості числа – вони немов просіялися крізь решето. Тому такий спосіб і дістав назву «решето Ератосфена».
МАТЕМАТИЧНА ПАУЗА. Історичне повідомлення за темою: « Решето Ератосфена»

V. Закріплення  знань.
Виконання письмових вправ по підручнику: №66,67,69.
V І. Підсумок уроку.
  Діти,ви сьогодні гарно попрацювали.
 Я впевнена,що знання, набуті на уроці,це дорогоцінний скарб,який стане вам у пригоді в подальшому житті.
Дякую всім учням,які підготували цікаві повідомлення.  
VІІ. Домашнє завдання.
  Вивч.§4,вик.№68,70,75* ст..16,17.
Урок закінчено. До побачення.

      



























Комунальний заклад
 « Широківська середня загальноосвітня школа №1 –
загальноосвітній навчальний заклад І – ІІІ ступенів»



Математичний квест
           «  Марафон»



Підготувала і провела вчитель математики
Данильченко Тетяна Вікторівна

                       2016 – 2017 навч.р.


Ведучий 1. Добрий день,дорогі учні, вчителі та гості!
  Запрошуємо Вас  бути присутніми на нашому цікавому математичному квесті,який називається «МАРАФОН»
Quest - в перекладі з англійської мови – тривалий  пошук, який може бути пов'язаний з пригодами або грою. Технологія квеста: як? чому?  що?
Ведучий  2.Квест командна гра в якій задіяні не лише витривалість і ерудиція, але і кмітливість, креативність і нестандартне мислення.  Ідея гри проста - команди переміщаючись по станціях  виконують різні завдання.
За перемогу уцьому математичному квесті змагаються команди
  6-А і 6-Б класів.
Ведучий 1.Стати сьогодні переможцем  у грі можливо лише завдяки своїм знанням та наполегливості.Гра є гра.І як у кожній грі будуть сьогодні переможці і переможені. І не важливо, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб атмосфера доброти і взаємопідтримки панувала в цьому залі.
        Бажаємо обом командам цікавого змагання. Інехай переможе сильніший!
Ведучий 2.Сьогоднішню гру  буде оцінювати компетентна суддівська колегія у складі:
Швидкої Галини Михайлівни – вчителя математики та фізики;
Носірової Олени Олександрівни  – вчителя математики та інформатики;
Алхімової  Дар’ї – учениці 10 класу.
Ведучий 1.Тож шановні команди запрошуємо до гри.
Любі друзі, вітаємо вас на початку цікавої пригоди.
Пройдіть  всі випробування і зберіть  безліч ключів.
Ведучий 2.Перший конкурс .Представлення команд .(Назва та девіз команд)
Ведучий 1. Другий конкурс називається « Таємниці та пригоди слова.»
А  проводити цей конкурс буде учениця 8-Б класу Клименко Анастасія.
1.Відгадавши слово ,запишіть відповідь числом,яке відповідає порядковому номеру букви в українському алфавіті. Це і буде вашим ключем.
" Математика»  із давньогрецької мови. (Наука)
 Ключ: 18124151             
2.Це слово походить з Пікардії, де приблизно у 1600 році студенти малювали дошкульно – в’їдливі  картинки – загадки на сюжети міських новин.
Назвіть це слово. (Ребус)Ключ: 21722422
У той час,як  команди  відгадують слова, ми послухаємо пісню у виконанні учениці 8 – Бкласу
 Гордієнко Анастасії.
Ведучий 2.
Наш марафон продовжується.
Третій конкурс.   Розв’язування ребусів.
Зараз капітани команд отримають конверти. В конвертах  ребуси.Проводить його учениця 8 – А класу Костішина Карина.
Увага! Розпочали!
Ведучий 1.
Доки команди розв’язують ребуси,послухайте бувальщину.
Сценка.
Одного разу давньогрецького математика Евкліда запитали: - Що краще? Двоє цілих яблук чи чо-тири половинки? – Звичайно ж чотири половинки!
-           А чому,це ж те саме.
-           Ні. Адже беручи двоє цілих яблук,я не дізнаюсь,червиві вони чи ні!
А зараз проведуть конкурс «Біла скринька»учениці  8-А класу Лисечко Поліна та Приходько Дар’я.
«Біла скринька»  №1.
У 1974 роціархітекторомбула придумана гра, яка є наочнимпосібником з алгебри, геометрії, комбінаторики, програмування. Цюгруназивають "гроюстоліття". Якщограти без системи, то для досягнення буде потрібномільйонироків. Використовуючипевну систему, можнадосягти мети за 23 секунди. Цягракориснийсупутник в далекійдорозі. 
Увагапитання!  Щоце за гра і яке прізвищеїївидавця?Що лежить в білій скринці?
 ( Кубик Рубіка)
 А теперрозігруємо приз! Хто збере за 1 хвилину кубик Рубіка - отримує приз і віддає бал улюбленійкоманді.
1.      «Біла скринька»  №2.
 Те, щолежитьу білій скринці винайшов дуже талановитий хлопець, який придумав гончарний круг і пилку. Під попелом Помпеї археологи виявили багато таких предметів, виготовлених з бронзи. Помпея – місто,яке загинуло, засипане вулканічним попелом.
У древнійГреції уміння користуватися цим предметом   вважалося верхом досконалості,  а вже уміння вирішувати завдання з його допомогою - ознакою високого положення в суспільстві і великого розуму. Цей предмет незамінний в архітектурі і будівництві, на уроках математики. За багато сотеньроків конструкція цього предмету незмінювалася. У наш час  ним може користуватися будь-якийстаршокласник.
Увагапитання! Щолежить в білій скринці? ( Циркуль)
Ведуча 2.   Слідуючий конкурс  має назву «Математична сорока»

             Цікаві задачі .

Проводити цей конкурс буде учениця  8-Б класу  Білоус Юлія.
     1.     Задача.   Всім порівну.
   Почув якось чоловік, що пан за смаженого гусака нагородив бідного селянина хлібом і грошима.Засмажив він 5 гусей і поніс до пана. Багатій і каже йому – спасибі за гусей, але ж у мене дружина,два сини і дві дочки – всього нас шестеро. Як би нам порівну розділити твоїх гусей?
Відповідь. Чоловік взяв одного гусака – дав панові з жінкою і каже: ось вас троє з гусаком. Одного дав синам – і вас троє з гусаком. Одного дав дочкам і вас троє. Собі взяв двох гусей – і нас тепер троє.
Всім порівну.
2. На фермі 1000голів тварин ( кролів та кур). У них 3150лап. Кого більше на фермі чотирилапих чи дволапих тварин.
Відповідь запишіть кількістю курей та кількістю кролів.
Ключ 425575. Відповідь. 575 кролів,425 курей.
Ведучий 1.  Я  бачу,що наші вболівальники теж хочуть взяти участь у нашому математичному квесті.  Тож проведемо Загадки для вболівальників  «Підказки»
         Я буду  формулювати  три підказки, за якими слід  відгадати , про що йдеться.
     Після першої і другої підказок – 3 с на відповідь. Після третьої  підказки – 5 с для остаточної відповіді.
         Якщо слово відгадано після першої підказки ,
             команда отримує 3 бали, якщо після другої – 2 бали, після третьої – 1 бал.
Ведуча 2 : Не поспішайте відповідь
 Давати навмання.
Нехай допомагають
Вам розум і знання!
Ведуча 1.
І.  1) Звичайно буває в центрі населеного пункту
     2) Вимірюється в квадратних одиницях
     3) У прямокутнику – добуток довжини на ширину.           ( Площа)
ІІ.  1) За це знижують оцінки.
2) Відмінники їх роблять рідко.
3) На них вчаться.                                                                    ( Помилки)
  ІІІ. 1)Запам’ятати їх усі неможливо.
2) За ними обчислюють.
3)  Їх багато у довідниках.                       ( Формули)
IV. 1.Ним  стріляють  з рушниці.
2. Вивчають на уроках математики.
       3.Його вистукують на барабані.                                                 (Дріб)
V. 1.Все чекаєш коли ж він закінчиться.
2.Неприємність між перервами.
3. Кажуть -  це буде тобі ..                 (Урок)
Ведучий 2.
     У той час,коли  наші учасники розв’язують задачі, ми  проведемо   з  вболівальниками 
«Розумову гімнастику»
1.      Всі знають, що два в квадраті - чотири, три в квадраті - дев'ять. А чому дорівнює кут в квадраті? ( 90)
2.      Кришка столу має 4 кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів стало в столі? (5 кутів)
3.      У трикутнику відрізали три кути.Скільки кутів залишилось?(6 кутів)
4.      Яким числом починається четвертий десяток? (31)
5.      Що важче 2кг цукру чи 2 кг пір’я? (однакова вага)
6.      На столі стояло три склянки з соком. Юрко випив одну склянку соку. Скільки склянок лишилося? (3)
7.      Цифра,що звучить як команда? ( 3 (три))
8.      Скільки часу Шахеризада розповідала казки? ( 1001 ніч).
9.      Скільки зубів у людини? (32).

Ведуча 1. Уявіть собі,що ви рекламні агенти.
Вам потрібно зробити рекламу предмету.Одній команді косинця,другій команді транспортира. У цьому конкурсі оцінюється ваше вміння зацікавити потенційних клієнтів,оригінальність і творчий підхід при виконанні завдання.

Отже,слідуючий конкурс  « Рекламний агент»

Ведучий 2.А поки наші рекламні агенти готуються до виступу ,послухайте пісню  у виконанні учениці 6 – А класу  Холошенко Дар'ї
Журі визнає кращого рекламного агента.
Ведуча 1.Продовжуємо наш марафон і пропонуємо вам конкурс  від Мудрої Сови під назвою:«Знайдіть числа»
  Цей  конкурс проведе учениця 8 – Б класу Зайко Діана.
Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайшовши їх суму, ви одержите ключ.
Наша сім’я живе в столиці України – Києві.Прізвище Одинак.Батько працює сторожем  у магазині,мама працює  замісником на трикотажній фабриці. Я- учень столяра,мені десять років.
В мене є дві сестри – трирічна Аліна та семирічна Оленка. З  нами живе восьмидесятирічний дідусь,який часто за столом нам розповідає  про історію України,за  незалежність якої він боровся в молодості.
(7+100+1+100+3+100+10+2+3+7+80+100+100=613)
 А ми  продовжуємо з  вболівальниками  «Розумову гімнастику»
10.  Скільки існувало чудес світу? ( 7).
11.  Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (кут)
12.  ). Хоч колесо,а ніхто ним не їде. ( Обруч).
13.  Скільки часу Шахеризада розповідала казки? ( 1001 ніч).
14.  Скільки зубів у людини? (32).
15.  Скільки існувало чудес світу? ( 7).
16.  Що без кінця? ( кільце).
17.  Скільки ніг мають 2 жуки, 3 пауки,2 вужа,3 чижа? (42 ноги) ( 2 жка - 6*2=12,  3 павука8*3=24, у вужа - 0, 3 чижа 2*3=6)
18.  Якщо ви це маєте,то маєте ціле.
                    Якщо ж ви цим поділитеся,то воно зникне зовсім. Що це?
Ведуча 2 .Ласкаво просимо в місто « Фігурляндію»!
Це місто, де проживають добрі,веселі , гарні та дивовижні геометричні фігури.
Щоб дістати ключ для подальшої подорожі, вам потрібно відвідати одну дружню сім’ю геометричних фігур.
В ході бесіди з кожним членом сім’ї ви знайдете величини,записавши які послідовнобез одиниць вимірювання,ви одержите ключ.
А зараз відправляйтесь!
Ось і сім’я Прямокутників. Вам потрібно дізнатись,яка площа у тата, який периметр у мами.Також у цій сім’ї живуть двоє маленьких діточок, тож у сина знайдіть ширину,а у доньки невідому сторону.
Вийміть із розмови необхідну інформацію.
Сценка.
-          Добрий день. Заходьте будь-ласка дорогі гості! Я голова цієї сім’ї,батько цих двох   прекрасних маленьких  діточок. Як бачите в мене 4 прямих кути і рівні тільки протилежні сторони мої. Довжина дорівнює 4 см,а ширина 5 см.
-          А я мама. Умене на відмінну від тата всі сторони рівні. Лише цим ми відрізняємося. Сторона моя на 2 см більша за довжину тата.
-          А я син – ввесь утата! Площа моя дорівнює 20 см,а довжина 4 см.
-          Не забудьте і про мене кохану доньку!Якщо мій брат увесь у татка, то я – вся у маму, така ж гарна .Периметр  мій  12 см.
-          Тож   знайдіть ключ будь-ласка!
                        (202453)

   А доки учасники квесту розв’язують задачу ми пограємо у гру з вболівальниками :
«Продовж  математичне».прислів’я або приказку»

§  Без букв і граматики не навчаються і …   (математики).
§  Два століття не жити, а вік – … (тужити).
§  Два чоботи… (пара).
§  Двігодинизбирався, двігодинивмивався, годину витирався, добу… (одягався).
§  За двомазайцямипоженешся – … (жодного не зловиш).
§  Як двікраплі… (води).
§  Краще один раз побачити, ніж сто разів… (почути).
§  Один – за всіх, всі – … (за одного).
§  Одна голова добре, а дві –… (краще).
§  Сам не б’юся, сімох… (не боюся).
§  Сімп’ятниць… (на тиждень).
§  Сімразіввідміряй – …(один відріж).
§  Одна розумна голова – добре, а дві… (краще).
§  Одним колесом не  … (поїдеш).
§   Один учитель краще, як дві … (книжки).
§  Одна бджола меду  …(не наносить).
§  Чиїде, чи ходить – на одне …(виходить).
§  Влітку один тиждень …(рік году)є.
§  Два коти в одному мішку …(не помиряться).
§   Два бративтікають, а два  …(доганяють).
§  Дощ у жнива, як п’яте колесо до …(воза).
§  Сімразіввідміряй,  …(один раз відріж).
§  Семеро одного  …(не ждуть).
§  Краще на п’ятьхвилинраніше, ніж на … (хвилинупізніше).
Ведуча 1.А зараз проведемо  гру, за допомогою якої перевіримо вашу  спостережливість,увагу та пам’ять.
Гра « Що зникло?»
Проведе цю гру учениця 8 – А класу Костішина Анастасія.
Перед  гравцями розкладають 10-12 дрібних предметів ( вирізані фігури многокутників, креслярські інструменти,тощо).
Після хвилинного запам’ятовування гравцем, їх накривають хусткою ( рушником) і гравці по черзі повинні їх назвати. Потім 1-3 предмети забирають з- під хустки. Коли хустку знімають, гравці по черзі називають предмети,що зникли.
Перед іспитом кожного гравця предмети міняють місцями.
Перемагає той,хто точно назвав ці предмети.

Ведуча 2. Математичний квест під назвою « Марафон» завершено. Ми підійшли до фінішу.
Завжди пам’ятайте ці слова: « Неможливо бути математиком, не будучи в той же час поетом в душі.  ( С.Ковалевська)
« Математику   вже тому вчити потрібно,що вона розум до ладу приводить». ( М.Ломоносов)
Ці слова сказані давно,але такі співзвучні,мудрі й справедливі.
 А зараз ми пропонуємо вашій увазі  математичний танець  від учнів 6 – А класу.
Ведуча1. І ось настав урочистий момент – оголошення результату  квесту.
Тож  надаємо слово суддівській колегії.
(Нагородження команд)
Ведуча 2. Дякуємо учасникам гри за співпрацю,за прагнення до перемоги.











































Комунальний заклад « Широківська середня загальноосвітня школа №1 –
загальноосвітній навчальний заклад І – ІІІ ступенів »


         Конспект уроку
         у 6-А класі
         по темі:
     «Розв’язування  задач
на застосування основної властивості пропорції та на знаходження     масштабу»

          Підготувала і провела
           Данильченко Тетяна Вікторівна  -
  вчитель математики  Широківської  СЗШ №1

                      2016 – 2017 навч.рік.


Тема:   Розв’язування задач
Мета: Удосконалити знання означення й основної властивості пропорції, прямої пропорційності та масштабу; сформувати вміння виконувати завдання, які передбачають застосовування означення та властивості пропорції до розв’язування задач та практичних використання масштабу: сформувати вміння застосовувати набуті знання до розв’язування практичних задач.
Активізувати пізнавальну діяльність учнів; формувати вміння аналізувати інформацію;
Розкрити міжпредметні зв’язки математики з іншими навчальними предметами .
Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять активізувати пізнавально діяльність.
Виховувати інтерес до вивчення математики, творче ставлення до справи, прищеплювати любов до рідного краю.
Обладнання: підручник, картки із завданнями, географічна карта України, лінійка, простий олівець, географічний атлас.
Тип уроку: удосконалення і застосування знань і вмінь.
Девіз уроку: Для того щоб удосконалити розум, треба більше розмірковувати, ніж заучувати.
Рене Декарт
                                                                   Хід уроку
І.Організаційний етап
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Щоб перевірити домашнє завдання збираю учнівські зошити.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1) Продовжити речення:
1.Відношення – це…
а)сума двох чисел
б) різниця двох чисел
в) частинка двох чисел
г) добуток двох чисел
2.Відношення двох чисел не зміниться якщо:
а) кожне із них поділити на одне і те саме число;
б)до кожного з них додати одне і те саме число, відмінне від нуля;
в)кожне з них помножити  або поділити на одне й те саме число, відмінне від нуля;
г) кожне з них помножити на одне і те саме число.
3. Пропорція – це…
а)добуток двох відношень;
б)частка двох відношень;
в)сума двох відношень;
г)рівність двох відношень.
4. Основно властивість пропорції формулюється так:
а)частка крайніх членів пропорції дорівнює частці її середніх членів;
б)добуток крайніх членів пропорції дорівнює добутку її середніх членів;
в)сума крайніх членів пропорції дорівнює різниці середніх членів;
г)різниця крайніх членів пропорції дорівнює сумі середніх її членів.
5. Щоб знайти невідомий крайній член пропорції достатньо:
а)суму середніх її членів поділити на відомий крайній;
б)добуток її середніх членів помножити на відомий крайній;
в)добуток її средніх членів поділити на відомий крайній;
г)від добутку її середніх членів відняти відомий крайній.
6. Величини називаються прямопропорційними, якщо:
а)зі збільшенням однієї величини у декілька разів, інша – залишиться тією самою;
б)зі зменшенням однієї з них у декілька разів, інша – збільшиться в стільки ж разів;
в)зі збільшенням однієї з них у декілька разів, інша – зменшиться в стільки ж разів;
г)зі збільшенням однієї з них у декілька разів, інша – збільшиться в стільки ж разів.
2)Які з наведених велечин є прямопропорційними?
а)Шлях пішохода, який рухається зі сталою швидкістю, і час руху;
б)Площа квадрату і його сторона;
в)Кількість тракторів і час, за який вони зорють поле;
г)Довжина прямокутника і його площа при сталій його ширині;
д)Вартість товару і його маса.
3)Гра : Знайди хатинку
В казковій країні Математиці побудували свої хатинки люди – відношення.
Туристи зустрілися з маленькими діточками – відношеннями
36:48         4:32       14:24      5:9       25:30     22:48
Діточки дуже схвильовані, тому що не можуть  знайти свої хатинки.
 Шановні учні!
Допоможіть дітям – відношенням. Заведіть їх до своїх хатинок.
18/24         11/24       1/8          7/12        10/18      5/6  

4:32

36:48
– в хатинці.

22:48

11/24

1/8

5:9

10/18

25:30

5/6

14:24

7/12

18/24
 














ІV. Формулювання мети і завдань уроку
Слово зашифроване в таблиці. Щоб дізнатися, яке слово заштриховане, слід знайти невідомі члени пропорцій, а результати поставити у порядку зростання, отримані результати відповідають літерам, що утворюють потрібне нам слово.
   Розв’язати рівняння:
1)      14:х=4:2; (7)     Б
2)      х:3=12:6; (6)     А
3)      15:5=3:у; (1)    М
4)      8:х=12:6; (4)    Ш
5)      у:2=20:10; (2)  А
6)      25:х=10:2; (5)   Т
7)      9:х=12:4; (3)     С
Перша літера слова відповідає значенню 1; друга літера слова відповідає значенню 2; третя літера слова відповідає значенню 3; четверта літера слова відповідає значенню 4; п’ята літера слова відповідає значенню 5; шоста літера слова відповідає значенню 6; сьома літера слова відповідає значенню 7.
(елемент Гри   « ШИФРУВАЛЬНИК»)
6
1
3
7
5
4
2
А
М
С
Б
Т
Ш
А

Чим займемося на уроці?
Проведемо міні – мандрівку   «Подорож по карті України»
Але перед мандрівкою ви повинні, дати відповідь на такі запитання:
-          Що називається масштабом?
-          Як записують масштаб?
-          Що показує масштаб?
-          Які види масштабу існують? (числовий і іменований)
-          На яких уроках ви розглядали масштаб?
-          Чи потрібні нам знання з теми Масштаб?
-          Як знайти відстань на місцевості, якщо відома відстань на карті?
-          Як позначити відстань на місцевості?
-          Як визначити масштаб карти, якщо відома відстаньна місцевості і довжина відповідного відрізка на карті?
V. Удосконалення знань.
Сьогоднішній урок не зовсім звичайний. Це своєрідна віртуальна подорож, під час якої ми узагальнимо вивчене про масштаб на уроках математики та географії, а також з’ясуємо, чи потрібні нам знання про масштаб. Якщо так, то для чого саме.
Послухайте легенду і відгадайте куди ж саме зараз ми помандруємо.
Жили собі у Картпатах двоє закоханих. Та не судилося їм бути разом: бо ж дівчина Говерла – дочка заможного мольфара, якій зовсім не під стать простий хлопець Прут. Аби розлучити люблячі серця, батько заховав доньку в гору. Щоб зняти чари, Прут мав вийти на вершину до світанку, але не встиг: сів на схилі та заплакав. І донині плаче ця ріка, що тече схилами Говерли.
Так ви відгадали, подорож наша буде до найвищої точки України сніжної гори, як перекладається назва Говерли з венгерської.
Тож починаємо: на шляху у нас захоплюючі пейзажі, небезпечні схили, пронизливий вітер та адреналін на висоті 2061 метр над рівнем моря. Найзручніше мати з собою рюкзак куди можна скласти найнеобхідніше – знання, які ви отримали на уроках.
Діти, зараз ви об’єднаєтесь у 6 туристичних груп, кожна з яких отримає завдання, відповідно маршруту нашої подорожі, котра бере свій початок із міста Кривого Рогу, а закінчується на неповторній Говерлі.
Маршрути подорожі від Києва до Говерли:
Маршрут №1: Кривий Ріг – Кропивницький ( Кіровоград )
Маршрут №2: Кропивницький (Кіровоград) – Вінниця
Маршрут №3: Вінниця – Хмельницький
Маршрут №4: Хмельницький – Тернопіль
Маршрут№5: Тернопіль – Івано-Франківськ
Маршрут№6: Івано-Франківськ - Говерла
       Щоб дістатися туди, ми віртуально завітаємо до нашого рідного міста Кривогу Рогу, Кропивницького, Вінниці, Хмельницького, Тернополя та Івано – Франківська.
У кожного з вас на парті лежить інформаційний лист, у якому зазначений маршрут подорожі. Розгорніть атласи. За допомогою  лінійки визначте відстань між містами на географічній карті України з масштабом 1:7500000
Перевіримо правильність виконання завдання
№ маршруту
                  Назва маршруту
Відстань між містами на карті
Відстань між містами
1
Кривий Ріг – Кропивницький ( Кіровоград )
1,6 см
120 км
2
Кропивницький (Кіровоград) – Вінниця
4,1 см
307,5
3
Вінниця – Хмельницький
1,5 см
112,5 км
4
Хмельницький – Тернопіль
1,5 см
112,5 км
5
Тернопіль – Івано-Франківськ
1,3 см
97,5 км
6
Івано-Франківськ - Говерла
1,2 см
90 км

         Висновок. Порівнявши цифри, котрі вказують на відстань між містами, ми краще розуміємо, де знаходиться той чи інший об’єкт.
Давайте додамо всі відстані, які одержали кожна із груп і дізнаємося всю відстань. Тож ми з’ясували, що відстань на місцевості між Кривим Рогом і Говерлою становить 840км.
Діти, а чи знаєте ви, що наша річка Інгулець належить до топ – семи найдовших річок України. Річка Інгулець є останньою великою притокою Дніпра. Загальна довжина річки – 549 км.
Інгулець – найбільша права притока нижньої течії Дніпра. Вона бере початок на Придніпровській височіні біля селища Цибулеве на Кіровоградщині. Тече через Кіровоградську, Дніпропетровську, Миколаївську, Херсонську, області, впадає у Дніпро декількома рукавами, за 40 км від Херсону.
Тож давайте знайдемо масштаб карти, якщо на місцевості річка довжиною 549км., а відстань на карті дорівнює 5,4 9 см(54900000 : 5,49 = 10000000, тобто 1: 10000000), переведіть цей масштаб в іменований ( 1см = 100км).
 Послухайте легенду про назву нашої річки.
                                                                      Генгулець
Поверталися наші чумаки з Криму додому. Ледве ступали стомлені воли, тягнули важкі вози із сіллю. Та ось вони неначе оживали і починали рухатися веселіше. Поглянувши на волів, чумаки і собі починали прислухатись. Десь здалеку долинав неясний гул. І тоді промовляв якийсь із чумаків до своїх товаришів: Ген гулець чути, скоро вдома будемо. То гула річка, минаючи на своєму шляху пороги. Люди, які інколи їздили з чумаками, не розуміли, про що йде мова, та і почали називати річку, повз яку проїздили, - Генгулець. А згодом назва змінилася на Інгулець та так назавжди і залишилася.
Записано Анастасією Степаненко у 30 – ті роки, Чорногорка.
Задача 2.
Давайте розв’яжемо задачу на знаходження відрізка на плані, якщо відстань від Кривого Рогу до Запоріжжя 209км, а масштаб карти 1:200 та дізнаємося про запорізький дуб.
У селищі Верхня Хортиця знаходиться відомий 700 – річний дуб.
Як свідчить історія, запорізький дуб протягом століть був місцем паломництва мільйонів людей. Арамійці, іранці, тюрки, протоболгари, серби, хорвати, угорці, хозари, половці – ось далеко не повний перелік народів, які селилися навколо диво – дерева. Деякі фахівці, які вивчають міфологію країн світу, дотримуваться думки, що запорізький дуб – це і є, насправді, Світове дерево у селищі  Верхня Хортиця знаходиться відомий 700 – річний дуб.
А чи знаєте ви де знаходиться географічний центр України?
Задача 3.
У Черкаській області. Тож знайдіть відстань від Харкова до географічного центру України на місцевості, якщо відстань на карті масштабом  1:3000000 дорівнює 13см 7мм.
3000000 *13,5 = 40500000см = 405 км.
Географічний центр України розташований на північній околиці села Мар’янівка (Шполянський район) між райцентром Шпола і селом Матусів Черкаської області. У 2012 році на цьому місці почали зводити історико – географічний комплекс, який так і називали  Географічний Центр України.
Геометричний центр України розташований у містечкуДобровеличківка Кіровоградської області.
VI. Застосування вмінь.
Виконання тестових завдань.
І Варіант
1.       Знайдіть невідомий член пропорції: 4,2 : 0,21 = 350 : х
А
Б
В
Г
1,75
175
1750
17,5
2.       Членом якої з наведених пропорцій є число а=5?
А
Б
В
Г
35:7 = а:25
20:а = 3:15
а:10 = 20:4
12:4 = 15:а
3.       Відстань між містами на карті масштабом 1:1000000 дорівнює 3,5см. Яка відстань між містами на місцевості?
А
Б
В
Г
3,5км
35км
35000000км
3500000км

ІІ Варіант
1.       Знайдіть невідоми член пропорції: 22,22 : 2,2 = 4,444 : Х
А
Б
В
Г
4,4
0,44
44
440
2.       Члено якої з наведених пропорцій є число а=8?
А
Б
В
Г
24:а = 12:8
А:16 = 3:6
32:8 = 2:а
4:16 = а:8

3.       Відстань між містами на місцевості 42 км. Яка буде відстань між цими містами на карті з машстабом 1:300000?
А
Б
В
Г
14см
140см
14км
0,00014см

VII. Підсумки уроку.
 Сьогодні на уроці ми узагальнили знання з про порції та масштаб і переконались, що вони справді необхідні у повсякденному житті.

VIII. Домашнє завдання:

Повт.  § .21,22,23, вик. № 549, 576, 603, ст. 102, 107, 112.

Немає коментарів:

Дописати коментар