Методичні наробки

Комунальний заклад « Широківська середня загальноосвітня школа №1 –
загальноосвітній навчальний заклад І – ІІІ ступенів »


         Конспект уроку
         у 6-А класі
         по темі:
     «Розв’язування  задач
на застосування основної властивості пропорції та на знаходження     масштабу»

          Підготувала і провела
           Данильченко Тетяна Вікторівна  -
  вчитель математики  Широківської  СЗШ №1

                      2016 – 2017 навч.рік.


Тема:   Розв’язування задач
Мета: Удосконалити знання означення й основної властивості пропорції, прямої пропорційності та масштабу; сформувати вміння виконувати завдання, які передбачають застосовування означення та властивості пропорції до розв’язування задач та практичних використання масштабу: сформувати вміння застосовувати набуті знання до розв’язування практичних задач.
Активізувати пізнавальну діяльність учнів; формувати вміння аналізувати інформацію;
Розкрити міжпредметні зв’язки математики з іншими навчальними предметами .
Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять активізувати пізнавально діяльність.
Виховувати інтерес до вивчення математики, творче ставлення до справи, прищеплювати любов до рідного краю.
Обладнання: підручник, картки із завданнями, географічна карта України, лінійка, простий олівець, географічний атлас.
Тип уроку: удосконалення і застосування знань і вмінь.
Девіз уроку: Для того щоб удосконалити розум, треба більше розмірковувати, ніж заучувати.
Рене Декарт
                                                                   Хід уроку
І.Організаційний етап
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Щоб перевірити домашнє завдання збираю учнівські зошити.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1) Продовжити речення:
1.Відношення – це…
а)сума двох чисел
б) різниця двох чисел
в) частинка двох чисел
г) добуток двох чисел
2.Відношення двох чисел не зміниться якщо:
а) кожне із них поділити на одне і те саме число;
б)до кожного з них додати одне і те саме число, відмінне від нуля;
в)кожне з них помножити  або поділити на одне й те саме число, відмінне від нуля;
г) кожне з них помножити на одне і те саме число.
3. Пропорція – це…
а)добуток двох відношень;
б)частка двох відношень;
в)сума двох відношень;
г)рівність двох відношень.
4. Основно властивість пропорції формулюється так:
а)частка крайніх членів пропорції дорівнює частці її середніх членів;
б)добуток крайніх членів пропорції дорівнює добутку її середніх членів;
в)сума крайніх членів пропорції дорівнює різниці середніх членів;
г)різниця крайніх членів пропорції дорівнює сумі середніх її членів.
5. Щоб знайти невідомий крайній член пропорції достатньо:
а)суму середніх її членів поділити на відомий крайній;
б)добуток її середніх членів помножити на відомий крайній;
в)добуток її средніх членів поділити на відомий крайній;
г)від добутку її середніх членів відняти відомий крайній.
6. Величини називаються прямопропорційними, якщо:
а)зі збільшенням однієї величини у декілька разів, інша – залишиться тією самою;
б)зі зменшенням однієї з них у декілька разів, інша – збільшиться в стільки ж разів;
в)зі збільшенням однієї з них у декілька разів, інша – зменшиться в стільки ж разів;
г)зі збільшенням однієї з них у декілька разів, інша – збільшиться в стільки ж разів.
2)Які з наведених велечин є прямопропорційними?
а)Шлях пішохода, який рухається зі сталою швидкістю, і час руху;
б)Площа квадрату і його сторона;
в)Кількість тракторів і час, за який вони зорють поле;
г)Довжина прямокутника і його площа при сталій його ширині;
д)Вартість товару і його маса.
3)Гра : Знайди хатинку
В казковій країні Математиці побудували свої хатинки люди – відношення.
Туристи зустрілися з маленькими діточками – відношеннями
36:48         4:32       14:24      5:9       25:30     22:48
Діточки дуже схвильовані, тому що не можуть  знайти свої хатинки.
 Шановні учні!
Допоможіть дітям – відношенням. Заведіть їх до своїх хатинок.
18/24         11/24       1/8          7/12        10/18      5/6  
4:32
36:48
– в хатинці.
22:48
11/24
1/8
5:9
10/18
25:30
5/6
14:24
7/12
18/24
 














ІV. Формулювання мети і завдань уроку
Слово зашифроване в таблиці. Щоб дізнатися, яке слово заштриховане, слід знайти невідомі члени пропорцій, а результати поставити у порядку зростання, отримані результати відповідають літерам, що утворюють потрібне нам слово.
   Розв’язати рівняння:
1)      14:х=4:2; (7)     Б
2)      х:3=12:6; (6)     А
3)      15:5=3:у; (1)    М
4)      8:х=12:6; (4)    Ш
5)      у:2=20:10; (2)  А
6)      25:х=10:2; (5)   Т
7)      9:х=12:4; (3)     С
Перша літера слова відповідає значенню 1; друга літера слова відповідає значенню 2; третя літера слова відповідає значенню 3; четверта літера слова відповідає значенню 4; п’ята літера слова відповідає значенню 5; шоста літера слова відповідає значенню 6; сьома літера слова відповідає значенню 7.
(елемент Гри   « ШИФРУВАЛЬНИК»)
6
1
3
7
5
4
2
А
М
С
Б
Т
Ш
А

Чим займемося на уроці?
Проведемо міні – мандрівку   «Подорож по карті України»
Але перед мандрівкою ви повинні, дати відповідь на такі запитання:
-          Що називається масштабом?
-          Як записують масштаб?
-          Що показує масштаб?
-          Які види масштабу існують? (числовий і іменований)
-          На яких уроках ви розглядали масштаб?
-          Чи потрібні нам знання з теми Масштаб?
-          Як знайти відстань на місцевості, якщо відома відстань на карті?
-          Як позначити відстань на місцевості?
-          Як визначити масштаб карти, якщо відома відстаньна місцевості і довжина відповідного відрізка на карті?
V. Удосконалення знань.
Сьогоднішній урок не зовсім звичайний. Це своєрідна віртуальна подорож, під час якої ми узагальнимо вивчене про масштаб на уроках математики та географії, а також з’ясуємо, чи потрібні нам знання про масштаб. Якщо так, то для чого саме.
Послухайте легенду і відгадайте куди ж саме зараз ми помандруємо.
Жили собі у Картпатах двоє закоханих. Та не судилося їм бути разом: бо ж дівчина Говерла – дочка заможного мольфара, якій зовсім не під стать простий хлопець Прут. Аби розлучити люблячі серця, батько заховав доньку в гору. Щоб зняти чари, Прут мав вийти на вершину до світанку, але не встиг: сів на схилі та заплакав. І донині плаче ця ріка, що тече схилами Говерли.
Так ви відгадали, подорож наша буде до найвищої точки України сніжної гори, як перекладається назва Говерли з венгерської.
Тож починаємо: на шляху у нас захоплюючі пейзажі, небезпечні схили, пронизливий вітер та адреналін на висоті 2061 метр над рівнем моря. Найзручніше мати з собою рюкзак куди можна скласти найнеобхідніше – знання, які ви отримали на уроках.
Діти, зараз ви об’єднаєтесь у 6 туристичних груп, кожна з яких отримає завдання, відповідно маршруту нашої подорожі, котра бере свій початок із міста Кривого Рогу, а закінчується на неповторній Говерлі.
Маршрути подорожі від Києва до Говерли:
Маршрут №1: Кривий Ріг – Кропивницький ( Кіровоград )
Маршрут №2: Кропивницький (Кіровоград) – Вінниця
Маршрут №3: Вінниця – Хмельницький
Маршрут №4: Хмельницький – Тернопіль
Маршрут№5: Тернопіль – Івано-Франківськ
Маршрут№6: Івано-Франківськ - Говерла
       Щоб дістатися туди, ми віртуально завітаємо до нашого рідного міста Кривогу Рогу, Кропивницького, Вінниці, Хмельницького, Тернополя та Івано – Франківська.
У кожного з вас на парті лежить інформаційний лист, у якому зазначений маршрут подорожі. Розгорніть атласи. За допомогою  лінійки визначте відстань між містами на географічній карті України з масштабом 1:7500000
Перевіримо правильність виконання завдання
№ маршруту
                  Назва маршруту
Відстань між містами на карті
Відстань між містами
1
Кривий Ріг – Кропивницький ( Кіровоград )
1,6 см
120 км
2
Кропивницький (Кіровоград) – Вінниця
4,1 см
307,5
3
Вінниця – Хмельницький
1,5 см
112,5 км
4
Хмельницький – Тернопіль
1,5 см
112,5 км
5
Тернопіль – Івано-Франківськ
1,3 см
97,5 км
6
Івано-Франківськ - Говерла
1,2 см
90 км

         Висновок. Порівнявши цифри, котрі вказують на відстань між містами, ми краще розуміємо, де знаходиться той чи інший об’єкт.
Давайте додамо всі відстані, які одержали кожна із груп і дізнаємося всю відстань. Тож ми з’ясували, що відстань на місцевості між Кривим Рогом і Говерлою становить 840км.
Діти, а чи знаєте ви, що наша річка Інгулець належить до топ – семи найдовших річок України. Річка Інгулець є останньою великою притокою Дніпра. Загальна довжина річки – 549 км.
Інгулець – найбільша права притока нижньої течії Дніпра. Вона бере початок на Придніпровській височіні біля селища Цибулеве на Кіровоградщині. Тече через Кіровоградську, Дніпропетровську, Миколаївську, Херсонську, області, впадає у Дніпро декількома рукавами, за 40 км від Херсону.
Тож давайте знайдемо масштаб карти, якщо на місцевості річка довжиною 549км., а відстань на карті дорівнює 5,4 9 см(54900000 : 5,49 = 10000000, тобто 1: 10000000), переведіть цей масштаб в іменований ( 1см = 100км).
 Послухайте легенду про назву нашої річки.
                                                                      Генгулець
Поверталися наші чумаки з Криму додому. Ледве ступали стомлені воли, тягнули важкі вози із сіллю. Та ось вони неначе оживали і починали рухатися веселіше. Поглянувши на волів, чумаки і собі починали прислухатись. Десь здалеку долинав неясний гул. І тоді промовляв якийсь із чумаків до своїх товаришів: Ген гулець чути, скоро вдома будемо. То гула річка, минаючи на своєму шляху пороги. Люди, які інколи їздили з чумаками, не розуміли, про що йде мова, та і почали називати річку, повз яку проїздили, - Генгулець. А згодом назва змінилася на Інгулець та так назавжди і залишилася.
Записано Анастасією Степаненко у 30 – ті роки, Чорногорка.
Задача 2.
Давайте розв’яжемо задачу на знаходження відрізка на плані, якщо відстань від Кривого Рогу до Запоріжжя 209км, а масштаб карти 1:200 та дізнаємося про запорізький дуб.
У селищі Верхня Хортиця знаходиться відомий 700 – річний дуб.
Як свідчить історія, запорізький дуб протягом століть був місцем паломництва мільйонів людей. Арамійці, іранці, тюрки, протоболгари, серби, хорвати, угорці, хозари, половці – ось далеко не повний перелік народів, які селилися навколо диво – дерева. Деякі фахівці, які вивчають міфологію країн світу, дотримуваться думки, що запорізький дуб – це і є, насправді, Світове дерево у селищі  Верхня Хортиця знаходиться відомий 700 – річний дуб.
А чи знаєте ви де знаходиться географічний центр України?
Задача 3.
У Черкаській області. Тож знайдіть відстань від Харкова до географічного центру України на місцевості, якщо відстань на карті масштабом  1:3000000 дорівнює 13см 7мм.
3000000 *13,5 = 40500000см = 405 км.
Географічний центр України розташований на північній околиці села Мар’янівка (Шполянський район) між райцентром Шпола і селом Матусів Черкаської області. У 2012 році на цьому місці почали зводити історико – географічний комплекс, який так і називали  Географічний Центр України.
Геометричний центр України розташований у містечкуДобровеличківка Кіровоградської області.
VI. Застосування вмінь.
Виконання тестових завдань.
І Варіант
1.       Знайдіть невідомий член пропорції: 4,2 : 0,21 = 350 : х
А
Б
В
Г
1,75
175
1750
17,5
2.       Членом якої з наведених пропорцій є число а=5?
А
Б
В
Г
35:7 = а:25
20:а = 3:15
а:10 = 20:4
12:4 = 15:а
3.       Відстань між містами на карті масштабом 1:1000000 дорівнює 3,5см. Яка відстань між містами на місцевості?
А
Б
В
Г
3,5км
35км
35000000км
3500000км

ІІ Варіант
1.       Знайдіть невідоми член пропорції: 22,22 : 2,2 = 4,444 : Х
А
Б
В
Г
4,4
0,44
44
440
2.       Члено якої з наведених пропорцій є число а=8?
А
Б
В
Г
24:а = 12:8
А:16 = 3:6
32:8 = 2:а
4:16 = а:8

3.       Відстань між містами на місцевості 42 км. Яка буде відстань між цими містами на карті з машстабом 1:300000?
А
Б
В
Г
14см
140см
14км
0,00014см

VII. Підсумки уроку.
 Сьогодні на уроці ми узагальнили знання з про порції та масштаб і переконались, що вони справді необхідні у повсякденному житті.

VIII. Домашнє завдання:

Повт.  § .21,22,23, вик. № 549, 576, 603, ст. 102, 107, 112.



Комунальний заклад « Широківська середня загальноосвітня школа №1 –
загальноосвітній навчальний заклад І – ІІІ ступенів »


         Конспект уроку
         у 6-А класі
         по темі:
     «Розв’язування  задач
на застосування основної властивості пропорції та на знаходження     масштабу»

          Підготувала і провела
           Данильченко Тетяна Вікторівна  -
  вчитель математики  Широківської  СЗШ №1

                      2016 – 2017 навч.рік.


Тема:   Розв’язування задач
Мета: Удосконалити знання означення й основної властивості пропорції, прямої пропорційності та масштабу; сформувати вміння виконувати завдання, які передбачають застосовування означення та властивості пропорції до розв’язування задач та практичних використання масштабу: сформувати вміння застосовувати набуті знання до розв’язування практичних задач.
Активізувати пізнавальну діяльність учнів; формувати вміння аналізувати інформацію;
Розкрити міжпредметні зв’язки математики з іншими навчальними предметами .
Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять активізувати пізнавально діяльність.
Виховувати інтерес до вивчення математики, творче ставлення до справи, прищеплювати любов до рідного краю.
Обладнання: підручник, картки із завданнями, географічна карта України, лінійка, простий олівець, географічний атлас.
Тип уроку: удосконалення і застосування знань і вмінь.
Девіз уроку: Для того щоб удосконалити розум, треба більше розмірковувати, ніж заучувати.
Рене Декарт
                                                                   Хід уроку
І.Організаційний етап
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Щоб перевірити домашнє завдання збираю учнівські зошити.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1) Продовжити речення:
1.Відношення – це…
а)сума двох чисел
б) різниця двох чисел
в) частинка двох чисел
г) добуток двох чисел
2.Відношення двох чисел не зміниться якщо:
а) кожне із них поділити на одне і те саме число;
б)до кожного з них додати одне і те саме число, відмінне від нуля;
в)кожне з них помножити  або поділити на одне й те саме число, відмінне від нуля;
г) кожне з них помножити на одне і те саме число.
3. Пропорція – це…
а)добуток двох відношень;
б)частка двох відношень;
в)сума двох відношень;
г)рівність двох відношень.
4. Основно властивість пропорції формулюється так:
а)частка крайніх членів пропорції дорівнює частці її середніх членів;
б)добуток крайніх членів пропорції дорівнює добутку її середніх членів;
в)сума крайніх членів пропорції дорівнює різниці середніх членів;
г)різниця крайніх членів пропорції дорівнює сумі середніх її членів.
5. Щоб знайти невідомий крайній член пропорції достатньо:
а)суму середніх її членів поділити на відомий крайній;
б)добуток її середніх членів помножити на відомий крайній;
в)добуток її средніх членів поділити на відомий крайній;
г)від добутку її середніх членів відняти відомий крайній.
6. Величини називаються прямопропорційними, якщо:
а)зі збільшенням однієї величини у декілька разів, інша – залишиться тією самою;
б)зі зменшенням однієї з них у декілька разів, інша – збільшиться в стільки ж разів;
в)зі збільшенням однієї з них у декілька разів, інша – зменшиться в стільки ж разів;
г)зі збільшенням однієї з них у декілька разів, інша – збільшиться в стільки ж разів.
2)Які з наведених велечин є прямопропорційними?
а)Шлях пішохода, який рухається зі сталою швидкістю, і час руху;
б)Площа квадрату і його сторона;
в)Кількість тракторів і час, за який вони зорють поле;
г)Довжина прямокутника і його площа при сталій його ширині;
д)Вартість товару і його маса.
3)Гра : Знайди хатинку
В казковій країні Математиці побудували свої хатинки люди – відношення.
Туристи зустрілися з маленькими діточками – відношеннями
36:48         4:32       14:24      5:9       25:30     22:48
Діточки дуже схвильовані, тому що не можуть  знайти свої хатинки.
 Шановні учні!
Допоможіть дітям – відношенням. Заведіть їх до своїх хатинок.
18/24         11/24       1/8          7/12        10/18      5/6  
4:32
36:48
– в хатинці.
22:48
11/24
1/8
5:9
10/18
25:30
5/6
14:24
7/12
18/24
 













ІV. Формулювання мети і завдань уроку
Слово зашифроване в таблиці. Щоб дізнатися, яке слово заштриховане, слід знайти невідомі члени пропорцій, а результати поставити у порядку зростання, отримані результати відповідають літерам, що утворюють потрібне нам слово.
   Розв’язати рівняння:
1)      14:х=4:2; (7)     Б
2)      х:3=12:6; (6)     А
3)      15:5=3:у; (1)    М
4)      8:х=12:6; (4)    Ш
5)      у:2=20:10; (2)  А
6)      25:х=10:2; (5)   Т
7)      9:х=12:4; (3)     С
Перша літера слова відповідає значенню 1; друга літера слова відповідає значенню 2; третя літера слова відповідає значенню 3; четверта літера слова відповідає значенню 4; п’ята літера слова відповідає значенню 5; шоста літера слова відповідає значенню 6; сьома літера слова відповідає значенню 7.
(елемент Гри   « ШИФРУВАЛЬНИК»)
6
1
3
7
5
4
2
А
М
С
Б
Т
Ш
А

Чим займемося на уроці?
Проведемо міні – мандрівку   «Подорож по карті України»
Але перед мандрівкою ви повинні, дати відповідь на такі запитання:
-          Що називається масштабом?
-          Як записують масштаб?
-          Що показує масштаб?
-          Які види масштабу існують? (числовий і іменований)
-          На яких уроках ви розглядали масштаб?
-          Чи потрібні нам знання з теми Масштаб?
-          Як знайти відстань на місцевості, якщо відома відстань на карті?
-          Як позначити відстань на місцевості?
-          Як визначити масштаб карти, якщо відома відстаньна місцевості і довжина відповідного відрізка на карті?
V. Удосконалення знань.
Сьогоднішній урок не зовсім звичайний. Це своєрідна віртуальна подорож, під час якої ми узагальнимо вивчене про масштаб на уроках математики та географії, а також з’ясуємо, чи потрібні нам знання про масштаб. Якщо так, то для чого саме.
Послухайте легенду і відгадайте куди ж саме зараз ми помандруємо.
Жили собі у Картпатах двоє закоханих. Та не судилося їм бути разом: бо ж дівчина Говерла – дочка заможного мольфара, якій зовсім не під стать простий хлопець Прут. Аби розлучити люблячі серця, батько заховав доньку в гору. Щоб зняти чари, Прут мав вийти на вершину до світанку, але не встиг: сів на схилі та заплакав. І донині плаче ця ріка, що тече схилами Говерли.
Так ви відгадали, подорож наша буде до найвищої точки України сніжної гори, як перекладається назва Говерли з венгерської.
Тож починаємо: на шляху у нас захоплюючі пейзажі, небезпечні схили, пронизливий вітер та адреналін на висоті 2061 метр над рівнем моря. Найзручніше мати з собою рюкзак куди можна скласти найнеобхідніше – знання, які ви отримали на уроках.
Діти, зараз ви об’єднаєтесь у 6 туристичних груп, кожна з яких отримає завдання, відповідно маршруту нашої подорожі, котра бере свій початок із міста Кривого Рогу, а закінчується на неповторній Говерлі.
Маршрути подорожі від Києва до Говерли:
Маршрут №1: Кривий Ріг – Кропивницький ( Кіровоград )
Маршрут №2: Кропивницький (Кіровоград) – Вінниця
Маршрут №3: Вінниця – Хмельницький
Маршрут №4: Хмельницький – Тернопіль
Маршрут№5: Тернопіль – Івано-Франківськ
Маршрут№6: Івано-Франківськ - Говерла
       Щоб дістатися туди, ми віртуально завітаємо до нашого рідного міста Кривогу Рогу, Кропивницького, Вінниці, Хмельницького, Тернополя та Івано – Франківська.
У кожного з вас на парті лежить інформаційний лист, у якому зазначений маршрут подорожі. Розгорніть атласи. За допомогою  лінійки визначте відстань між містами на географічній карті України з масштабом 1:7500000
Перевіримо правильність виконання завдання
№ маршруту
                  Назва маршруту
Відстань між містами на карті
Відстань між містами
1
Кривий Ріг – Кропивницький ( Кіровоград )
1,6 см
120 км
2
Кропивницький (Кіровоград) – Вінниця
4,1 см
307,5
3
Вінниця – Хмельницький
1,5 см
112,5 км
4
Хмельницький – Тернопіль
1,5 см
112,5 км
5
Тернопіль – Івано-Франківськ
1,3 см
97,5 км
6
Івано-Франківськ - Говерла
1,2 см
90 км

         Висновок. Порівнявши цифри, котрі вказують на відстань між містами, ми краще розуміємо, де знаходиться той чи інший об’єкт.
Давайте додамо всі відстані, які одержали кожна із груп і дізнаємося всю відстань. Тож ми з’ясували, що відстань на місцевості між Кривим Рогом і Говерлою становить 840км.
Діти, а чи знаєте ви, що наша річка Інгулець належить до топ – семи найдовших річок України. Річка Інгулець є останньою великою притокою Дніпра. Загальна довжина річки – 549 км.
Інгулець – найбільша права притока нижньої течії Дніпра. Вона бере початок на Придніпровській височіні біля селища Цибулеве на Кіровоградщині. Тече через Кіровоградську, Дніпропетровську, Миколаївську, Херсонську, області, впадає у Дніпро декількома рукавами, за 40 км від Херсону.
Тож давайте знайдемо масштаб карти, якщо на місцевості річка довжиною 549км., а відстань на карті дорівнює 5,4 9 см(54900000 : 5,49 = 10000000, тобто 1: 10000000), переведіть цей масштаб в іменований ( 1см = 100км).
 Послухайте легенду про назву нашої річки.
                                                                      Генгулець
Поверталися наші чумаки з Криму додому. Ледве ступали стомлені воли, тягнули важкі вози із сіллю. Та ось вони неначе оживали і починали рухатися веселіше. Поглянувши на волів, чумаки і собі починали прислухатись. Десь здалеку долинав неясний гул. І тоді промовляв якийсь із чумаків до своїх товаришів: Ген гулець чути, скоро вдома будемо. То гула річка, минаючи на своєму шляху пороги. Люди, які інколи їздили з чумаками, не розуміли, про що йде мова, та і почали називати річку, повз яку проїздили, - Генгулець. А згодом назва змінилася на Інгулець та так назавжди і залишилася.
Записано Анастасією Степаненко у 30 – ті роки, Чорногорка.
Задача 2.
Давайте розв’яжемо задачу на знаходження відрізка на плані, якщо відстань від Кривого Рогу до Запоріжжя 209км, а масштаб карти 1:200 та дізнаємося про запорізький дуб.
У селищі Верхня Хортиця знаходиться відомий 700 – річний дуб.
Як свідчить історія, запорізький дуб протягом століть був місцем паломництва мільйонів людей. Арамійці, іранці, тюрки, протоболгари, серби, хорвати, угорці, хозари, половці – ось далеко не повний перелік народів, які селилися навколо диво – дерева. Деякі фахівці, які вивчають міфологію країн світу, дотримуваться думки, що запорізький дуб – це і є, насправді, Світове дерево у селищі  Верхня Хортиця знаходиться відомий 700 – річний дуб.
А чи знаєте ви де знаходиться географічний центр України?
Задача 3.
У Черкаській області. Тож знайдіть відстань від Харкова до географічного центру України на місцевості, якщо відстань на карті масштабом  1:3000000 дорівнює 13см 7мм.
3000000 *13,5 = 40500000см = 405 км.
Географічний центр України розташований на північній околиці села Мар’янівка (Шполянський район) між райцентром Шпола і селом Матусів Черкаської області. У 2012 році на цьому місці почали зводити історико – географічний комплекс, який так і називали  Географічний Центр України.
Геометричний центр України розташований у містечкуДобровеличківка Кіровоградської області.
VI. Застосування вмінь.
Виконання тестових завдань.
І Варіант
1.       Знайдіть невідомий член пропорції: 4,2 : 0,21 = 350 : х
А
Б
В
Г
1,75
175
1750
17,5
2.       Членом якої з наведених пропорцій є число а=5?
А
Б
В
Г
35:7 = а:25
20:а = 3:15
а:10 = 20:4
12:4 = 15:а
3.       Відстань між містами на карті масштабом 1:1000000 дорівнює 3,5см. Яка відстань між містами на місцевості?
А
Б
В
Г
3,5км
35км
35000000км
3500000км

ІІ Варіант
1.       Знайдіть невідоми член пропорції: 22,22 : 2,2 = 4,444 : Х
А
Б
В
Г
4,4
0,44
44
440
2.       Члено якої з наведених пропорцій є число а=8?
А
Б
В
Г
24:а = 12:8
А:16 = 3:6
32:8 = 2:а
4:16 = а:8

3.       Відстань між містами на місцевості 42 км. Яка буде відстань між цими містами на карті з машстабом 1:300000?
А
Б
В
Г
14см
140см
14км
0,00014см

VII. Підсумки уроку.
 Сьогодні на уроці ми узагальнили знання з про порції та масштаб і переконались, що вони справді необхідні у повсякденному житті.

VIII. Домашнє завдання:
Повт.  § .21,22,23, вик. № 549, 576, 603, ст. 102, 107, 112.









Немає коментарів:

Дописати коментар